Datum objave 29.06.2021. 11:40
Naša MrežaSvet se lagano oporavlja od globalne pandemije, zahvaljujući sve većoj dostupnosti vakcina koje sprečavaju dalje širenje koronavirusa, a uporedo s tim se stvaraju šanse za povratak zaposlenih na radna mesta. Međutim, ovu priliku ne nameravaju svi da iskoriste.
Neki poslodavci su shvatili da se produktivnost radnika nije smanjila tokom rada na daljinu, te da nema potrebe za povratkom u kancelarije. Brojni zaposleni takođe ne žele da se vrate na radna mesta, posebno ne tokom cele radne nedelje, pošto im je rad na daljinu dao veću fleksibilnost i mogućnost da bolje raspolažu svojim vremenom, bez negativnog uticaja na produktivnost.
Posebno je zanimljivo posmatrati izbore koje su, povodom pitanja rada na daljinu nakon okončanja zdravstvene krize, napravile tehnološke kompanije koje su tokom same pandemije prve prigrlile ovu opciju ili je čak omogućile.
Izbor 1 – rad na daljinu ostaje kao rešenje
Pojedine tehnološke kompanije, poput Tvitera i Sleka, odabrale su da sačuvaju opciju rada na daljinu. Svi dobijaju priliku da odaberu da se ne vrate u kancelarije, a tokom sastanaka će svi zaposleni, čak i oni koji su na radnom mestu, biti u obavezi da uključe specijalno podešene kamere tako da gledaju u ekran, kako se oni koji su prisutni onlajn ne bi osećali isključeno.
U ovim kompanijama veruju da će poslovnim kandidatima u budućnosti biti izrazito važna i privlačna mogućnost rada na daljinu.
Fejsbuk je već počeo da angažuje ljude koji rade isključivo na daljinu i planira da nastavi da tako postupa.
Izbor 2 – rad na daljinu nekoliko dana nedeljno
Gugl i Epl su se odlučili za umereni pristup i dali zaposlenima mogućnost da dva dana nedeljno budu van kancelarije, kao i da produže svoje odmore tako da jedan deo njih mogu da provedu radeći na daljinu. Razloge za ovu odluku možemo pronaći i u značajnom ulaganju koje su kompanije imale u svoje radne prostore i u kreiranje sigurne i multifunkcionalne zone za zaposlene koja je u trenutnim okolnostima neiskorišćena.Pored toga, u ovim kompanijama smatraju da je razmena ideja koja se odvija dok zaposleni provode vreme zajedno ključna za napredak.
Izbor 3 – povratak u kancelarije
Za opciju povratka odlučio se Amazon koji veruje da je njihova poslovna kultura duboko vezana za kancelariju, socijalizaciju i kreativnu razmenu među zaposlenima koja vodi do bržeg učenja i pronalaženja inovativnih rešenja.
Koju god opciju da odaberete u svom poslovanju, trebalo bi da budete svesni da je u prethodnih godinu i po dana došlo do značajne promene navika, kako poslodavaca tako i zaposlenih. Ispitivanja radnika u različitim kompanijama pokazuju da ljudi neretko imaju želju da bar nekoliko dana nedeljno rade iz kancelarije jer im je tokom prethodnog perioda nedostajala socijalizacja s kolegama. Isto tako, imaju želju da sačuvaju bar deo fleksibilnosti koju su imali.
Izvesno je da će se promene nastaviti, a na nama je da pratimo dešavanja i zaključimo da li će rad na daljinu, makar nekoliko dana nedeljno, postati norma.
Izvor: https://www.washingtonpost.com/technology/2021/06/04/big-tech-office-openings/
3
0
Da biste ostavili komentar potrebno je da budete
registrovani korisnik.Datum objave 14.02.2022.
Datum objave 24.01.2022.
Datum objave 10.01.2022.
Datum objave 14.02.2022.
Datum objave 24.01.2022.
Datum objave 10.01.2022.