Datum objave 11.05.2020. 15:30
Naša MrežaPravovremena i iskrena komunikacija sa zaposlenima predstavlja osnov zdravog funkcionisanja kompanije, što je posebno vidljivo u vremenu krize. Pandemija korona virusa pokrenula je brojna pitanja, ne samo kod zaposlenih, već i kod poslodavaca, a zadatak svakoga ko odgovorno posluje jeste da održi transparentnost.
Bez obzira na veličinu organizacije i vrstu industrije kvalitetna interna komunikacija predstavlja važno sredstvo brige o zaposlenima. Brojne kompanije su još na početku proglašenja vanrednog stanja preduzele neophodne mere kako bi se zaštitile od širenja virusa, međutim zaposleni još uvek osećaju dozu nesigurnosti i zbog toga moramo da znamo kako da odgovorimo na njihova pitanja.
Zdravlje zaposlenih
Vaši zaposleni trebalo bi da znaju da ste tu za njih, kao i da ste preduzeli sve neophodne mere zaštite kada je u pitanju njihovo opšte dobro. Zdravstveno osiguranje je nešto što se komunicira još prilikom zasnivanja radnog odnosa, ali u ovakvoj situaciji nije zgoreg podsetiti zaposlene koje sve opcije im stoje na raspolaganju, imaju li plaćeno odsustvo i kome mogu da se obrate za sva pitanja. Pored fizičkog, zadatak poslodavca i HR-a jeste da obrati pažnju na mentalno zdravlje zaposlenih.
Manji obim posla i smanjenje zarada
Jedno od gorućih pitanja tiče se zarada i situacije kada poslodavac donese odluku da ih smanji. Usled smanjenja obima posla, mnogi poslodavci su uputili molbu zaposlenima da iskoriste stare godišnje odmore ili da se prilagode nepunom radnom vremenu. U situacijama kada su prinuđeni da donesu odluku o smanjenju zarade, od izuzetne je važnosti da se jasno i precizno obrazloži razlog za donošenja ove mere i da se jasno navede vremenski period trajanja odluke.
Otpuštanja
U najgorem slučaju, neki poslodavci moraju da donesu tešku odluku o prekidanju radnog odnosa. Zakonska procedura se mora ispoštovati i samim tim se svi neophodni koraci moraju objasniti, bilo da se prestanak radnog odnosa dešava usled tehnološkog viška ili isteka ugovora. Zaposlenom se dalje moraju predstaviti njegova prava i iznos zakonske otpremnine. Svaka odluka trebalo bi da bude argumentovana i pravovremena.
Nakon korone
Svako pitanje zaposlenog je legitimno, pa tako i ono koje se odnosi na budući period poslovanja. Sa ublažavanjem mera i smanjenjem broja obolelih očekivan je i skori povratak na posao. Realno je da se u „normalan“ radni ritam nećemo vraćati odjednom. Obavestite svoje zaposlene na vreme u kom pravcu razmišljate, ali ih i pitajte kako se oni osećaju povodom novih okolnosti. Najvažnije je imati svest o njihovoj dobrobiti i sigurnosti, a zadovoljni i dobro informisani zaposleni su osnova svake kompanije.
4
0
Da biste ostavili komentar potrebno je da budete
registrovani korisnik.Datum objave 14.02.2022.
Datum objave 24.01.2022.
Datum objave 10.01.2022.
Datum objave 14.02.2022.
Datum objave 24.01.2022.
Datum objave 10.01.2022.