Datum objave 20.12.2021. 11:00
Naša MrežaStudija sprovedena sada već davne 2017. godine u SAD pokazala je da polovina ispitanih preduzetnika, vlasnika malih i srednjih biznisa, planira digitalnu transformaciju, dok ih je čak 75% izjavilo da tehnološke inovacije direktno utiču na njihovo poslovanje. Nakon toga, digitalizacija se samo ubrzavala. Kompanije širom sveta planiraju da ulože 6,8 milijardi dolara u digitalnu transformaciju od 2020. do 2023. godine.
Digitalna transformacija odigrava se u vreme u kome su gotovo svi povezani putem interneta, tehnologija svakodnevno napreduje i olakšava nam život, skraćujući vreme koje trošimo na obavljanje rutinskih zadataka.
Sveopšta povezanost i dostupnost informacija dovode do toga da su u centru pažnje korisnici, odnosno kupci i njihove potrebe. Razlog je jednostavan: zahvaljujući brojnim opcijama koje su dostupne, oni lako mogu da pronađu alternativu i kvalitetnijeg pružaoca usluge. Još jednostavniji razlog je taj što su na internetu očigledne ocene nečijeg rada, pa ako se zamerite klijentima, male su šanse da ćete sve negativne prikaze svoje usluge ili proizvoda moći da sakrijete.
Problemi za male biznise
Velike kompanije su u prednosti jer su njihovi fondovi veći pa lakše mogu da ulože u digitalnu transformaciju i inovacije, a MBS moraju da razmišljaju kako da pametno rasporede svoj budžet i sprovedu promene koje će im na kraju poboljšati zaradu.
Kompanije su u prilici da angažuju stručnjake koji će olakšati digitalnu transformaciju, ili čak cele timove stručnjaka. Mali i srednji biznisi često nisu u prilici da to učine, ali im je neophodan bar neko ko je u stanju da olakša i ubrza promenu.
Uprošćavanje plana digitalne transformacije
Mali biznisi imaju obavezu da naprave plan koji radi za njih i da ga se pridržavaju. Ovo bi trebalo da učini stručni konsultant koji razume vaše poslovanje i u stanju je da predvidi najbitnije korake za dalji razvoj vašeg posla. Važno da vam uslugu pruži neko ko dobro poznaje vašu industriju i konkretnu oblast poslovanja, ima pristup bazi podataka o vašoj ciljnoj grupi, pošto vam analiziranje njihovih potreba i navika može pomoći da isplanirate svoju transformaciju, razume da je savremeni klijent okrenut digitalnom svetu i, konačno, vešto koristi i planira upotrebu digitalnih alata.
Ukidanje rešenja koja ne daju rezultate
Poenta digitalne transformacije jeste da uprosti poslovni proces i da poveća zaradu. Ukoliko uložite u rešenje i nakon perioda adaptacije ono ne daje rezultate ili vas vodi u gubitke, onda to nije rešenje za vas i trebalo bi da ga odbacite. Lideri digitalne transformacije su u stanju da donose brze odluke i menjaju planove tako da ih prilagode okolnostima i potrebama tržišta i ovo je možda i ključna lekcija koju kao vlasnik malog biznisa treba da naučite od njih.
Izvori: www.forbes.com ; www.hbr.org ; www.frevvo.com
2
0
Da biste ostavili komentar potrebno je da budete
registrovani korisnik.Datum objave 14.02.2022.
Datum objave 24.01.2022.
Datum objave 10.01.2022.
Datum objave 14.02.2022.
Datum objave 24.01.2022.
Datum objave 10.01.2022.