Datum objave 18.03.2021. 12:40
Ivana BogdanovićGodina za nama je bila puna izazova i pri samom kraju najavila da će 2021. biti još izazovnija. Pokazala je značaj prisustva i velikih i malih brendova na Internetu, jer je on omogućio socijalno zbližavanje u vremenu socijalnog distanciranja.
Digitalni marketing je dostigao vrhunac svoje popularnosti, jer je bio glavni način da se spoje ponuda i tražnja, da se ostvari prodaja i očuva poslovanje mnogih preduzeća. To se prelilo i na 2021. godinu, koja i dalje, pod uticajem pandemije korona virusa, prati trendove započete u prethodnoj godini, ali daje i na značaju i ističe neke nove.
Društvene mreže morate imati!
Društvene mreže su svakako mesto na kome se svi bore za pažnju korisnika i prisustvo na njima više nije opciono, već obavezno. Ukoliko ste se do sada dvoumili, nemojte više. Kako postoji razlika među samim platformama u demografiji njihovih korisnika, odluka o tome na kojoj ćete se predstaviti i graditi svoj odnos sa zajednicom, u mnogome zavisi od vaše ciljne grupe. Zato dobro definišite ko su vaši kupci, fokusirajte se na njih i kreirajte sadržaj za njih.
Davanje vrednosti je ključ za građenje odnosa
Da biste izgradili odnos i poverenje sa vašom zajednicom na društvenim mrežama ili pak zadržali nekoga na vašem sajtu, pa čak i naveli ga da se ponovo vrati, morate davati vrednost. Ona može da ima razne oblike - to može biti neki informativni ili edukativni post ili blog, može biti nešto što će nasmejati i zabaviti ljude, a možda ih motivisati ili inspirisati. Bitno je da je korisno i da kod njih izaziva neku emociju zbog koje će se vezati za vaš brend ili izgraditi odnos poverenja, kako bi se lakše odlučili za kupovinu vašeg proizvoda ili usluge. Radite na građenju čvrstih odnosa.
Personalizacija sadržaja
Količina sadržaja i informacija koja se svakodnevno plasira jednom Internet korisniku je izuzetno velika. Svi se bore za njegovu pažnju. Generički sadržaj namenjen širokim masama već odavno daje slabe rezultate. Morate se fokusirati na ljude i njihova lična iskustva. Ovo posebno ima uticaj na oglašavanje putem poruka i email marketing. Obraćanje direktno imenom, povećava šansu da neko otvori i zaista pročita vašu poruku ili mejl, a na kraju i da postane vaš kupac.
Video dominira
Bez sumnje smo ušli u eru dominacije videa kroz različite forme na svim onlajn platformama. YouTube, TikTok, Reels, kao i stori koji je popularan na svim društvenim mrežama, mesta su pažnje sve većeg broja Intrenet korisnika. Algoritam funkcioniše tako da daje prednost i veću vidljivost sadržaju koji je u ovoj formi. Zato, da biste se istakli na onlajn kanalima, morate uključiti i video u svoj kontent plan. Originalnost je ključna. Prve sekunde su najbitnije, jer one odlučuju da li će korisnik nešto odgledati ili ne. Prilagodite sadržaj svakoj mreži i ciljnoj grupi. Eksperimentišite!
Tu je i AR (Augumented Reality)
AR je kroz društvene mreže dostigla svoju popularnost upravo posredstvom filtera koje možete videti na Instagram storiju, Tiktoku ili na Snepčetu. Ovi filteri daju mogućnost korisnicima da vide svoju stvarnost prikazanu drugačije, ulepšavajući ih ili dodavanjem nekih elemenata koji ih zabavljaju. Mnogi brendovi, posebno za lepotu i modu, koriste ovu naprednu tehnologiju da prikažu efekat svojih proizvoda i podstaknu na njihovu kupovinu. Dobar primer su i proizvođači nameštaja koji na ovaj način mogu omogućiti potencijalnim kupcima da vide kako se neki komad nameštaja uklapa u njihov prostor. Mogućnosti su velike, samo treba biti kreativan.
Mikroinfluenseri preuzimaju kormilo
Influenseri su, bez sumnje, i dalje značajni za širenje poruke o vašem brendu i morate ih na neki način uključiti u vašu komunikacijiu na društvenim mrežama. Ali sada imamo pojam mikroifnluensera koji opisuje osobu koja na svojim društvenim mrežama okuplja znatno manju zajednicu po broju pratilaca u odnosu na velike Internet zvezde, ali ta zajednica je kvalitetna i veruje joj se, što je ključ za ostvarenje rezultata. Zato se prilikom odabira ne treba zanositi velikim brojkama koje ne garantuju uspeh, već fokusirati na one mikroinfluensere koji grade dugoročne odnose sa svojim pratiocima i oni im istinski veruju.
Mikromomenti su bitni!
Mikromomenti su oni momenti u kojima korisnicima treba dati odgovore na pitanja - šta je, kako da, gde, kada itd. To su ključni trenuci u kojima se korisnici okreću svom uređaju da potraže rešenje za neki svoj problem ili nađu odgovore za nešto što ih muči. Ključ uspeha je da ste vi taj koji daje odgovor, bez obzira na to gde će ih naći, da li na vašem sajtu ili društvenim mrežama. Bitno je da ste dali rešenje. Zato je Google dominantan kada su mikromomenti u pitanju, jer ljudi, upravo koristeći ovaj pretraživač, nađu odgovore na mnoga pitanja i što je ključno- veruju mu!
SEO još bitniji
Zato nas mikromomenti dovode do značaja SEO-a, koji mora biti sastavni deo vaše digitalne strategije. Njegova uloga u pozicioniranju vaše Internet prezentacije na prvoj strani Google-a je ključna. Imajte na umu da ljudi danas više veruju Google-u nego svojim prijateljima. Njima je potrebno ohrabrenje da bi se odlučili za nešto ili izvršili kupovinu, a glavni savetnik je upravo njihov telefon. Zato ulažite u SEO.
AI i programatik
Primena veštačke inteligencije (AI) je sve više zastupljena u našim životima a da toga nismo ni svesni. Počevši od algoritma na društvenim mrežama pa do automatizacije mnogih procesa koji su nekada podrazumevali isključivo prisustvo čoveka, veštačka inteligencija je polje u koje smo duboko zakoračili i idemo sve dublje bez namere da se vraćamo. Zašto? Zato što digitalna era u kojoj živimo čini da nam takve stvari postaju prirodne i čine život lakšim.
AI omogućava da pratimo onlajn ponašanje potrošača i donosimo ključne poslovne odluke koje kao rezultat mogu imati značajan rast prodaje. Čet botovi su primer primene veštačke inteligencije u redovnoj onlajn komunikaciji sa potencijalnim kupcima, da im se nađu sa odgovorima u trenutku kada iskazuju interesovanje dok su na našem veb sajtu. Ukratko, dostupni su 24/7 i daju mogućnost da se ne propusti prilika za prodaju.
Takođe, primena u programatik oglašavanju omogućava specifična i precizna targetiranja ciljne grupe, koja dovode do značajno većeg CTR-a i većih konverzija u onlajn kupovini, kao i manjih troškova akvizicije kupaca.
Internet je novi šoping centar
Pandemija kovid virusa je prebacila kupovinu na internet i sve više kompanija i manjih preduzeća usmerilo je svoje poslovanje na onlajn, omogućivši svojim kupcima da kompletan proces kupovine obave preko Interneta. Ukoliko je vaš biznis takav da je moguće digitalizovati poručivanje, nemojte dozvoliti da konkurencija zauzme ovaj deo tržišta pre vas. Sve ukazuje na to da će i nakon pandemije ovaj način kupovine ostati dominantan u svetu, ali i kod nas.
Bezbednost ličnih podataka je na prvom mestu
Tema koja će i u ovoj godini biti u fokusu jeste svakako stavljanje bezbednosti korisnika i njihovih ličnih podataka na prvo mesto. Ono podrazumeva da se korisnicima omogući da jasno i transparentno znaju šta se od njihovih podataka i na koji način koristi, ko ima pristup njima i koliko dugo. Regulative koje je već donela Evropska unija u sklopu GDPR-a postavlja jasne granice i daju veću transparentnost, ali svakako nije završen proces na globalnom nivou i poljuljano poverenje se mora ispraviti.
13
0
Da biste ostavili komentar potrebno je da budete
registrovani korisnik.Datum objave 01.05.2023.
Datum objave 25.04.2023.
Datum objave 03.11.2022.
Datum objave 01.05.2023.
Datum objave 25.04.2023.
Datum objave 03.11.2022.