Datum objave 17.03.2020. 12:20
Naša MrežaFranšizno poslovanje je poslovni odnos, u kojem vlasnik proizvoda ili usluge (davalac franšize), prodaje primaocu franšize pravo da nastupa na tržištu pod njegovim prepoznatljivim imenom, odnosno brendom.
Kupac dobija pravo i da distribuira proizvode ili usluge, koristi ime, znak, „know-how“, metod i sistem poslovanja, kao i prednosti kroz iskustvo na tržištu, obuku i putokaze profitabilnosti. Ono što je za početnike u poslu veoma važno, dobija i podršku od davaoca franšize i postaje timski igrač, odnosno ulazi u mrežu.
Zbog toga ne čudi što je sa više od 20.000 franšiznig brendova u Aziji, 14.000 u Evropi, 6.000 u Južnoj Americi i 4.500 u Severnoj Americi, ova vrsta poslovanja i dalјe veoma dinamičan ekonomski model.
"Samo jedan od pet franšizinga ne uspe. Ako uzmete dobru franšizu, dobićete podršku, obuku i marketing. Platite više nego što biste uložili u početku u sopstveni biznis, ali šanse da uspete su neuporedivo veće. To je najsigurniji način da preživite u krizi, ako ste se odlučili da započnete svoj biznis", objašnjavaju u Privrednoj komori Srbije.
U komori ističu i da je “Poštuj pravila” osnovna premisa ovakvog poslovanja i vrlo važna za uspeh primaoca franšize, koji pre ulaska u franšizni odnos moraju tačno da znaju šta kupuju.
"Veoma je važno kakve se ugovorne obaveze potpisuju, jer kada se jednom potpiše Ugovor o franšizingu, na osnovu njega se sprovode sve stavke poslovanja i utvrđuje odnos primaoca i davaoca. Na taj način se utvrđuje i tačan iznos početne naknade koja se plaća, kao i iznos potrebnih početnih sredstava da bi se franšizna jedinica osposobila za rad“, napominju u Privrednoj komori.
Svakako, važni su finansijska snaga i iskustvo davaoca franšize, kao i opšta stabilnost delatnosti u kojoj posluje i franšiznog sistema u celini.
Najzad, iako na početku nekog posla mnogi ne razmišljaju o tome, veoma je važno formulisati odnose pod kojima se poslovni odnos može raskinuti ili obnoviti.
6
0
Da biste ostavili komentar potrebno je da budete
registrovani korisnik.Datum objave 01.05.2023.
Datum objave 25.04.2023.
Datum objave 03.11.2022.
Datum objave 01.05.2023.
Datum objave 25.04.2023.
Datum objave 03.11.2022.