Datum objave 21.05.2020. 11:00
Naša MrežaDoneti pravu odluku je ponekad mnogo teže nego što nam se na prvi pogled čini. Nekima to lakše, a nekima teže polazi za rukom.
Postoji, međutim, jednostavno rešenje koje će problem pojednostaviti i omogućiti nam da uvek odaberemo pravi put, bilo da je u pitanju poslovna ili privatna odluka. To rešenje se zove GRID analiza i može vam pomoći da za čas dobijete odgovore na kompleksna pitanja kao što su: Koga da odabrem za partnera? Koji distributer je nabolji za moj posao? Kako da odaberem dobavljača? Za ove odluke su vam potrebni samo papir i olovka.
Kako uraditit GRID analizu
Uzmimo na primer da treba da odaberete dobavljača robe. Da li ćete baš uvek odlučivati samo na osnovu cene robe koju dobijate? Sigurno da ne. Treba da donesete važnu poslovnu odluku koja će uticati na vaš biznis i ima mnogo faktora koji odlučuju, a vi treba da birate između dva dobavljača. Evo kako to da uradite.
Tabela 1
U gornji red upisujemo faktore koji su nam važni za donošenje odluke. Brojevi koje upisujemo ispod svakog fatora označavaju „težinu“ odnosno važnost svakog od njih. Odaberite da li ćete koristiti raspon od 1 do 5 ili od 1 do 10, od najmanje do najviše važnog broja. Drugi korak je da u istu tabelu, ispod faktora za odlučivanje, upišete svoju ocenu dobavljača 1 i dobavljača po faktorima koje ste odabrali. Sledeći korak je da pomnožite ocene dobavljača sa težinom koju svaki faktor nosi i na karaju saberete rezultate svake kolone. Evo primera u tabeli 2.
Tabela 2
Grid analiza ne samo da uzima u obzir više faktora, već uzima u obzir i koliko te faktore vrednujete, što je čini vrlo korisnim alatom za složeno donošenje odluka. Na primer, dobavljač 2 je pobedio. Iako su se loše plasirali na dva polja, oni su postigli visoko mesto gde je najvažnije. Nije teško, zar ne ?
3
0
Da biste ostavili komentar potrebno je da budete
registrovani korisnik.Datum objave 01.05.2023.
Datum objave 25.04.2023.
Datum objave 03.11.2022.
Datum objave 01.05.2023.
Datum objave 25.04.2023.
Datum objave 03.11.2022.