Datum objave 02.03.2021. 10:50
Naša MrežaMala i srednja preduzeća nemaju potrebu za HR službom kao što imaju veliki sistemi, ali proces traženja odgovarajućih kandidata za zapošljavanje nikome nije lak.
Zato vam predstavljamo alat za praćenje, pregled i pretragu prijava na konkurse - HR Lab Asistent (ATS), koji poslodavcima olakšava proces regrutacije i selekcije kandidata, kao i prikupljanja i evaluacije pristiglih podataka o kandidatima. Ekipa najveće domaće platforme za poslodavce HR Lab objasnila nam je kako ovaj alat može pomoći malim i srednjim preduzećima.
Koji su najveći izazovi sa kojima se sreću poslodavci u vreme korone?
Proces selekcije u velikom broju kompanija je izazovan sam po sebi, a dodatno ga čine izazovnim činjenice da u kompaniji nema oformljenog HR sektora i da je velika verovatnoća da svi rade od kuće. Kompanije koje imaju sektor posvećen ovim procesima kud i kamo lakše podnose ceo proces pronalaska novih zaposlenih, a uglavnom imaju već razrađene procese koje vode do zaposlenja, te je samim tim je proces selekcije i regrutacije strateški optimizovan i dobro organizovan. Kompanije koje nemaju HR su u velikom haosu kada dođe momenat zaposlenja nove osobe, jer se nekome od radnika, najčešće su to pravne ili administrativne službe, nameće još i ova obaveza. Dodajte ovome još i činjenicu da oko vas nema nikoga i da se sa svima jurite putem video veza i telefona.
Kako mala i srednja preduzeća, koja nemaju potrebu za HR službom, da naprave selekciju kandidata i prepoznaju pravu osobu za posao?
Postupak odabira kandidata je veoma jednostavan. Fazno je orijentisan i zaista vam nije potrebna velika kompjuterska, a ni HR stručnost kako biste ceo proces priveli kraju. Naime, kada kandidati konkurišu, poslodavci o tome dobiju mail obaveštenja koji ih vodi do prijave. Prilikom pregleda prijave, poslodavci imaju mogućnost da ocene CV kandidata u zavisnosti od toga koliko on ispunjava kriterijume konkursa ili da ga na lak i jednostavan način „smeste“ u određeni krug selekcije. Svaki kanididat je posle toga pretraživ ili prema oceni ili prema krugu selekcije. Na ovaj način su lako dostupne grupe kandidata koji ispunjavaju određeni kriterijum. Ocenjeni najboljom ocenom ili smešteni u npr. krug kandidata koje želite da pozovete na intervju i svaku od njih možete posebno izdvojiti i sa 4 klika im svima poslati mail sa ishodom konkursa. Iskreno verujemo da je ovo način da najoptimalnije utrošite vreme i resurse i da na jednostavan način izaberete kandidata koji vam odgovara. Takođe, putem ove platforme jako jednostavno, sa 4 klika mišem, možete poslati informaciju o ishodu konkursa na više stotina adresa odjednom.
Koji je benefit HR Lab Assistent alata za ovu grupu poslodavaca?
Najveći benefit koji HR Lab Asistent ima je njegova prilagodljivost različitim načinima korišćenja, ali i različitim tipovima korisnika. Naše tržište još uvek nije u potpunosti spremno da ceo proces selekcije „premesti“ na neku platformu. Kod manjih firmi i dalje postoji jasna potreba da se CV štampa i nosi direktoru na sto. S druge strane, imamo i pripadnike starijih i „analognijih“ generacija koji su maheri u snalaženju u online svetu, a mi smo napravili nešto što mogu da koriste i jedni i drugi podjednako uspešno. Uz sve to, kolege iz korisničke podrške su im na raspolaganju i svakodnevno se veliki broj klijenata odlučuje za digitalizaciju, jer uviđaju njenu nedvosmislenu korist. Nismo u mogućnosti da brzo i lako pomerimo planine, ali lagano idemo ka tome.
Koliko se upotreba HR Lab Assistenta kosi sa Zakonom o zaštiti podataka (GDPR)?
Mislim da je ovo tema koja se tokom proteklog perioda najviše protezala kroz naše razgovore i jako smo ponosni što smo i u ovom aspektu prvi koji smo svoje poslovanje prilagodili ovom zakonu. Tako da je odgovor na pitanje – ne kosi se sa Zakonom o zaštiti podatka ličnosti. Štaviše, poštujemo ga do te mere da naši klijenti, ukoliko koriste HR Lab Asistent, ne moraju gotovo ništa da rade jer sajt sve radi za njih. Naime, prilikom svakog konkurisanja kandidati daju saglasnost na koji period žele da dozvole da se njihovi podaci obrađuju i kada taj period istekne podaci se brišu, i poslodavac ne mora da vodi računa kada i šta treba da radi. Dakle, u potpunosti automatizovan proces.
Besplatni vebinar „Digitalizacija procesa selekcije“
Hrlab.rs 4. marta u 15h organizuje besplatni vebinar na temu „Digitalizacija procesa selekcije", gde će predstaviti ovaj novi alat. Moderator na panelu biće Branislava Žujović, saradnik za istraživanje korisničkog iskustva sajta Poslovi.infostud.rs, koja će pokušati da sa svojim sagovornicima: Dušica Vuković - saradnik za korisničku podršku sajta Hrlab.rs, Tatjana Rokvić - Ljudski resursi Regrutacija i selekcija Infostud Grupe i Marijana Vukajlović - Supervizor službe za regrutaciju i trening iz kompanije „Lear", odgovori na sva važna pitanja. Događaj će trajati oko 60 minuta i gledaoci će imati priliku da se uključe putem chat-a i postave pitanja panelistima.
Ukoliko želite da prisustvujete događaju, možete to učiniti klikom na link "PRIJAVA" i popunjavanjem kontakt formulara, nakon čega ćete dobiti potvrdni email sa pristupnim linkom.
1
0
Da biste ostavili komentar potrebno je da budete
registrovani korisnik.Datum objave 01.05.2023.
Datum objave 25.04.2023.
Datum objave 03.11.2022.
Datum objave 01.05.2023.
Datum objave 25.04.2023.
Datum objave 03.11.2022.