Datum objave 29.06.2019. 19:00
Naša MrežaMetro Akcelerator program
Uprkos dinamičnom rastu startap zajednice u Srbiji, domaći preduzetnici i dalje se susreću sa preprekama u pokušaju da razviju sopstvene kompanije. Neretko najbitniji izazovi odnose se na nedostatak finansija, kontakata ili specifičnih znanja koja su neophodna kako bi se dobila pažnja investitora. Olakšavajuću okolnost predstavlja činjenica da su se u proteklih nekoliko godina pojavili programi podrške velikih, međunarodnih kompanija.
Kompanijski biznis inkubatori i akceleratori, namenjeni prvenstveno startap firmama i mladim preduzetnicima, podržavaju ova preduzeća finansiranjem njihovog razvoja, ali i edukacijom, razmenom iskustava i mentoringom. Tako, s jedne strane, pomažu njihov rast i proboj na tržište, a s druge dobijaju nove ideje za svoje poslovanje, pa i potencijalne poslovne partnere za budućnost. Takvi programi ujedno su jako dobar način da mlade kompanije razumeju kako razmišljaju korporacije, da shvate kako njihov sistem funkcioniše iznutra, ali i da skraćenim putem dođu do saradnje i prodaje usluga.
Poslovna saradnja "velikog biznisa" i preduzetnika, kada se sprovodi na pravi način, može da bude odlična prilika za obe strane. Ipak, startap kompanije treba pažljivo da biraju programe u kojima bi učestvovale, jer može da se desi da sugestije i promene koje zahtevaju u korporaciji učine da stratap izgubi upravo aspekte koji ga čine inovativnim i drugačijim. U tom smislu veoma je važno da preduzetnik očuva autonomiju za samostalno donošenje strateških odluka odnosno da zaštiti integritet sopstvene ideje ili rešenja. U idealnoj situaciji takav odnos bi podrazumevao sinergiju u kojoj kompanija osigurava promotivnu, mentorsku i finansijsku podršku dok startap za sto donosi inovativne ideje i energiju koja može da se „prelije“ i na sistem velike kompanije povećavajući na taj način njenu agilnost.
Jedna od međunarodnih kompanija koja 15 godina radi na domaćem tržištu i koja deli ovakvo viđenje je i METRO Cash & Carry koji, usled strateške posvećenosti digitalizaciji poslovanja, nastoji da na globalnom nivou razvije savezništvo sa startap ekosistemima. Globalno, METRO AG značajno ulaže u razvoj i digitalizaciju sektora ugostiteljstva, pa je tako pokrenuta platforma "Digital Club" koja je namenjena unapređenju poslovanja restorana, hotela i kafića. Digital Club obezbeđuje jednostavan pristup besplatnim digitalnim servisima koji profesionalnim kupcima kompanije olakšavaju digitalizaciju njihovih biznisa, ali se uz to nude i besplatni saveti, podrška i mogućnost umrežavanja zajednice nezavisnih ugostitelja. Iako servis još uvek nije počeo sa radom u Srbiji, kako to izgleda u praksi možete videti na primeru aktivnosti koje METRO AG sprovodi u Hrvatskoj ( https://www.metro-cc.hr/usluge/digitalna-rjesenja). Ovakvo opredeljenje proističe iz potrebe da se odnos sa kupcima osnaži tako što bi im se olakšala digitalizacija poslovanja, čime se preduzetnicima ostavlja prostor da se fokusiraju na razvoj posla.
Dakle, METRO AG, strateški je opredeljen da bude podrška digitalizaciji biznisa svojih kupaca, a kako bi se osigurao pristup inovativnim rešenjima, na globalnom nivou organizuje se program namenjen kompanijama koji nude inovativne tehnološke aplikacije za poslovne potrebe u sektorima maloprodaje i ugostiteljstva sektoru. Program Metro Akcelerator za cilj ima povezivanje IT preduzetnika sa profesionalnim kupcima kompanije METRO AG i na taj način se omogućava dalji razvoj poslovanja u skladu sa najnovijim trendovima. Program se je otvoren za sve kompanije i startape iz zemalja u kojima METRO AG posluje iz kojih se svake godine bira deset učesnika, čiji predstavnici provedu tri meseca u Berlinu, intenzivno radeći u programu sa mentorima, u cilju unapređenja njihovih inovacija osmišljenih specijalno za maloprodajnu i ugostiteljsku delatnost. Svaka od izabranih kompanija ujedno dobija i ponudu za investiciju kompanije METRO AG (protekle godine ponuda je podrazumevala ulaganje u iznosu od 120.000evra), kao i priliku da sopstvene ideje prezentuje ozbiljnim investitorima iz Evrope i SAD.
7
0
Da biste ostavili komentar potrebno je da budete
registrovani korisnik.Datum objave 01.05.2023.
Datum objave 25.04.2023.
Datum objave 03.11.2022.
Datum objave 01.05.2023.
Datum objave 25.04.2023.
Datum objave 03.11.2022.