Datum objave 18.05.2019. 00:00
Naša MrežaDruštveni mediji predstavljaju odličnu alatku za vaš biznis, bilo da ste na samom početku ili već poslujete više godina, te zato čine neizostavan deo svakog marketinškog plana. Velike kompanije, mala preduzeća, pojedinci I inovativni start-apovi – svoje potencijalne klijente danas traže na društvenim mrežama.
Društveni mediji predstavljaju odličnu alatku za vaš biznis, bilo da ste na samom početku ili već poslujete više godina, te zato čine neizostavan deo svakog marketinškog plana. Velike kompanije, mala preduzeća, pojedinci i inovativni start-apovi – svoje potencijalne klijente danas traže na društvenim mrežama.
Biti prisutan na društvenim mrežama, u jednu ruku, znači da širite svest o svom brendu, dok, sa druge strane, pomaže da ostvarite interakciju sa svojim potencijalnim klijentima, osluškujete njihove potrebe, nudite rešenja za njihove probleme i, u skladu sa tim, redefinišete pristup tržištu. Dobra marketinška strategija na društvenim mrežama zato jeste odličan put da unapredite svoje poslovanje i poboljšate prodaju.
Prema nekim istraživanjima, više od tri milijarde ljudi u svetu koristi društvene mreže, a taj broj raste čak za devet procenata na godišnjem nivou. Ukoliko se tome doda podatak da svaka osoba prosečno provede minimum 30 minuta dnevno na nekoj od društvenih mreža, da se informacije na tim platformama proveravaju više puta u toku dana, sigurno je da društvene mreže predstavljaju važan deo marketinške strategije za svaki start-ap.
Češće se, međutim, mogu čuti uspešne priče o B2C start-apovima koji maksimalno koriste društvene mreže, dok B2B start-apovi sa dozom nepoverenja prilaze tom vidu marketinga. I dalje koriste već oprobane metode kao što su prezentacije, telefonski pozivi i slični vidovi ponude. Svakako da i takav vid angažovanja donosi rezultate, mada u današnje vreme „kada su svi na društvenim mrežama“, to predstavlja teži put da dođete do korisnika.
Poznato je da nisu sve platforme predviđene za sve vrste start-apova, ali to ne znači da se treba opredeliti samo zaustaljene taktike, kao što je objavljivanje kontenta na Linkedin-u.
Siniša Raković, osnivač Hunch start-apa, naš sagovornik, kaže da se treba odlučiti za one društvene mreže na kojima se nalaze korisnici koji su interesantni za taj start-ap. „Jedino pravilo za start-ap jeste to da se fokusira. Zbog nedostatka resursa, ciljati i razviti jedan kanal u niši usko i duboko, jeste optimalnije rešenje od pokušaja da se izgradi omni-kanal pristup koji je širok. Ako su vam korisnici na Linkedin-u, budite najjači tamo. Ako su vam korisnici na Facebook-u, pokušajte da osvojite nišu tamo. Instagram, Twitter, Facebook, Quora, pa čak i Pinterest, pored Linkedin-a mogu biti podjednako efektni za B2B start-ap, ukoliko se koriste na pravi način, samo je važno da znate gde se nalazi vaša ciljna grupa.“
Za Instagram se veruje da je odlična platforma da se dođe do krajnjeg kupca, te da je zato najbolji za B2Cstart-apove. Start-apovi B2B, međutim, mogu da iskoriste tu društvenu mrežu kako bi proširili svest o brendu (brand awareness), ali ne tako što će i u svakoj situaciji pokušati da predstave svoj proizvod ili uslugu, već tako što će istaći vrednosti koje ta kompanija zastupa. Upravo ljudska priča jeste način da privučete potencijalne kupce i predstavite ljude koji čine deo vašeg tima. Pričajte o njihovom usavršavanju, dočarajte ambijent u kojem radite, odnosno prikažite sve što predstavlja kulturu jedne kompanije. Budite ubeđeni da, i u ovom digitalnom dobu, i pored svih motivišućih poruka, idealnih fotografija, ipak svi vole da znaju da iza određenog brenda stoje ljudi. Podrazumeva se da to ne znači da treba da uložite sve svoje resurse na oglašavanje na Instagramu, već da budete prisutni.
Pri pomenu Facebook-a, prvo što pomislite sigurno jeste to da danas svako ima Fan page na Facebook-u i sigurno se pitate vredi li ulagati vreme i novac baš na toj platformi. Ako se uzme u obzir koliko ljudi ima nalog baš na toj društvenoj mreži i sve opcije detaljnog targetiranja, skoro da jeste sigurno da će se ulaganje isplatiti. Facebook pored brand awareness-a, za mnoge B2B start-apove može biti podrška pri konverziji. Siniša Raković, iz Hunch-a, navodi da se sva relevantna dešavanja na Facebook-u za start-apove trenutno odvijaju u grupama. Najoptimalnija strategija za start-ap, kako iznosi Raković, na društvenim mrežama jeste ta da koristi i druge kanale kakve su grupe i učestvuje u diskusijama, kako bi izgradio autoritet. Siniša Raković dalje ističe da bi za svaki start-ap bilo poželjno, ako je u mogućnosti, da razmisli o pravljenju sopstvene Facebook grupe, kako bi korisnicima omogućili da reše sve nedoumice i probleme, i kako bi edukovali korisnike.
Twitter nije predviđen samo za najduhovitije i one koji „imaju mišljenje o svemu“. Twitter može da ponudi i dosta opcija i B2B start-apovima. Moglo bi se čak reći da im donosi više benefita nego kada su u pitanju B2C start-apovi. Postavlja se pitanje zašto je to tako. Twitter nudi opciju brze komunikacije sa klijentima u određenoj niši – da odgovarate na pitanja, rešavate nedoumice, da se uključite u diskusije na drugim nalozima i tako izgradite svoj autoritet. Zapravo, doprinosi da izgradite funnel i prepoznate svoje stvarne kupce. Upravo relevantnost kada su u pitanju određene teme stvoriće zajednicu onih koji vam veruju, tako da ćete šerovanjem postova doprineti većem traffic-u ka vašem sajtu, a, samim tim i da se neko odluči za vaš proizvod ili uslugu.
Youtube
Isto kao i Google, na svako pitanje „kako da“ ili „10 načina da“ Youtube uvek ima odgovor. Zato, istražite da li se vaša ciljna grupa nalazi na toj platformi, šta je to što je najviše interesuje, ponudite joj adekvatno rešenje koje će uz to biti zabavno i kratko i dobićete svoju publiku koja će sa oduševljenjem deliti informacije koje mogu da se nađu na vašem Youtube kanalu.
Za B2B start-apove Linkedin predstavlja pravu platformu za Lead generation, odnosno za one osobe koje su se zainteresovale za vaš proizvod, koje su dovoljno svesne ko ste vi i šta nudite i samo jedan korak ih deli od odluke da se opredele za vaš proizvod. Zato, umesto da najviše brinete o tome koliko ste dobro organizovali priču o svojoj kompaniji, fokusirajte se na sadržaj koji tamo delite. Mora biti efektan, informativan i edukativan.
Potencijal je ogroman na svim društvenim mrežama, ali pre svega i iznad svega morate da znate kome se obraćate i koji su vaši ciljevi. „U marketingu na društvenim mrežama je od prikupljanja lajkova daleko bitnije stvoriti zajednicu koja vam veruje“, rekla je vlasnica agencije za konsalting „PayPerClick Alliance“ Milica Radančić. Istakla je da članovi takve zajednice postaju najverniji kupci i spontano šire svest o brendu tako što ga preporučuju drugima.
I Siniša Raković sugeriše da strategija start-apa na društvenim mrežama treba da se zasniva na izgradnji zajednice koja bi predstavljala bazu budućih korisnika, ali i da je potrebno fokusirati se na određene teme, potom izabrati platformu koja donosi najviše korisnika, te izgraditi autoritet na osnovu nesebičnog davanja pravog odgovora na sva pitanja. Sa druge strane, ne treba zaboraviti ni e-mail, ali ni blog postove, trial verzije nekog programa.
Start-apovi B2B nisu ograničeni samo na jednu društvenu mrežu, zato istražujte, informišite se što više, pa tek tada razvijajte strategiju svog marketinškog nastupa. Uspeh ne može da izostane ukolikoje svaki korak dobro isplaniran.
4
0
Da biste ostavili komentar potrebno je da budete
registrovani korisnik.Datum objave 01.05.2023.
Datum objave 25.04.2023.
Datum objave 03.11.2022.
Datum objave 01.05.2023.
Datum objave 25.04.2023.
Datum objave 03.11.2022.