Datum objave 19.02.2021. 15:00
Naša MrežaKako živimo u digitalnoj eri koja podrazumeva svakodnevnu upotrebu pametnih telefona i Interneta, postalo je prirodno da se za savet, prilikom rešavanja nekog ličnog problema ili istraživanja nekog proizvoda koji nas interesuje, obraćamo Google-u.
Ljudi danas više veruju njemu nego svojim prijateljima, pa čak i rodbini. Google je postao glavni izvor informacija za sve nas, jer nam u roku od par sekundi daje odgovore na sva pitanja i rešava sve probleme, jednostavno nam olakšava život.
Prva stranica Google-a
Odgovori se u najvećem broju slučajeva nađu na prvoj strani pretrage i veliki broj korisnika nikad i ne ode na drugu stranu. Zašto? Zato što Google najbolje rezultate pretrage rangira u vrhu stranice, na prvim pozicijama, dajući im prednost kao svoju preporuku. Korisnik (kupac) mu veruje i lakše se odluči da kupi taj proizvod ili poseti lokaciju.
Iz tog razloga je mnogim biznisima postao primaran cilj da se nađu na prvoj strani Google-a, odnosno da se njihov sajt pozicionira što bolje kako bi dobio više klikova, tj. poseta. Upravo to vam omogućava SEO (Search Engine Optimisation) odnosno optimizacija za pretraživače, koja je sa razlogom sve popularnija poslednjih godina.
Optimizacija sajta je proces koji zahteva vreme, ali i sredstva, jer je usluga kompleksna i podrazumeva angažovanje stručnjaka koji će se time baviti. Rezultati optimizacije će zavisiti od konkurencije, koja je usmerena na iste ključne reči kao i vi, ali pre svega od opšteg stanja vašeg sajta. Ukoliko je on tehnički loš i zahteva mnogo rada na unapređenju, savetuje se da se uradi nov koji će od samog starta biti rađen u skladu sa SEO standardima.
Tri segmenta SEO
SEO se može podeliti na tri segmenta u zavisnosti od toga o kojoj vrsti optimizacije se radi. To su tehnički, on-page i off-page SEO.
Tehnički SEO podrazumeva sređivanje tehničkih karakteristika sajta, kao što su brzina učitavanja, struktura sajta i linkova, robot.txt fajl, dupli sadržaj, loši linkovi, veličina fajlova, XML sajt mapa itd. Takođe, jako bitan faktor koji utiče na rangiranje vašeg sajta jeste responsivnost, odnosno prilagođenost vašeg veb sajta mobilnim uređajima. Ovaj faktor je postao obavezan, s obzirom da se najveći procenat pretraga i poseta sajtovima odvija putem mobilnih uređaja. Ovo je neka „opšta higijena“ vašeg sajta i ukoliko je ona dobra, onda se prelazi na sledeću fazu- on-page SEO.
On-page SEO se bavi optimizacijom vašeg sadržaja na sajtu za date ključne reči. To znači da se sav sadržaj optimizuje za one ključne reči za koje želite da se pozicionirate na prvoj strani. Zato je bitno da one budu obuhvaćene vašim naslovima, meta tagovima, alt tagovima, kao i vašim tekstovima, u takvoj meri da Google ne pomisli da ste ih namerno nagomilali da biste prevarili algoritam. Postoje pravila koja se moraju poštovati kako bi se izbegli penali koji vas mogu vratiti i po nekoliko stranica unazad. Za vaš sajt je poželjno da ima dovoljno tekstualnog sadržaja, kako bi se moglo raditi na njegovoj optimizaciji, ali opet ne u preteranoj količini, kako se ne bi narušilo korisničko iskustvo.
I na kraju, da bi vaš sajt bio preporučen od strane Google-a, on mora imati dobar autoritet, a on se stiče linkovima za koje je zaslužan off-page SEO ili poznatije kao linkbuilding. Građenje linkova je izuzetno zahtevan zadatak koji predstavlja proces formiranja mreže hiperlinkova koji upućuju sa drugih veb sajtova ka vašem. Drugim rečima, to su preporuke koje drugi sajtovi daju vašem. Na taj način se gradi vaša reputacija. Linkovi su među top tri faktora koji najviše utiču na rangiranje sajta. Još od kako je ažurirao svoj algoritam, Google se fokusira na kvalitet linkova, ne samo na njihov kvantitet. Kvalitet linkova zavisi od autoriteta sajta koji upućuje ka vama, ali i njihova relevantnost.
Dobro optimizovan sajt je od velike važnosti
Ukoliko imate onlajn prodavnicu za vas je SEO od presudnog značaja, jer vam omogućava da svoje proizvode pozicinirate bolje od konkurencije, kako bi Internet korisnici koji ih pretražuju došli upravo na vaš sajt i realizovali kupovinu.
Ako je za vaš biznis ipak potreban fizički odlazak u radnju, preporuka je da svakako imate svoju Internet prezentaciju, tj. sajt koji će služiti za informisanje vaših potencijalnih kupaca o vašim proizvodima ili uslugama, ali i za pružanje informacija o vašoj lokaciji i kontakt telefonima. Zato je bitno da imate optimizovan i Google My Business nalog koji će tokom pretrage sa desne strane pored rezultata prikazati fotografije vašeg prostora, tačnu lokaciju na Google mapama, kontakt podatke i radno vreme.
Bez obzira na prirodu vašeg biznisa, Google zasigurno ima bitnu ulogu prilikom donošenje odluke i zato je preporuka da se ulaže u SEO kako biste bili vidljivi kada korisnici iskazuju svoju zainteresovanost za proizvode ili usluge iz vašeg asortimana. Ne dozvolite konkurentima da ih preotmu.
Autor: Ivana Bogdanović, osnivač Digitalne krofne & Digital Performance direktor u agenciji Represent Communications
24
0
Da biste ostavili komentar potrebno je da budete
registrovani korisnik.Datum objave 01.05.2023.
Datum objave 25.04.2023.
Datum objave 03.11.2022.
Datum objave 01.05.2023.
Datum objave 25.04.2023.
Datum objave 03.11.2022.