Datum objave 23.09.2020. 08:15
Naša MrežaUšao je u istoriju kao prva aplikacija sa milijardu aktivnih korisnika, samim tim i velikim marketinškim potencijalom.
Zbog svojih specifičnosti, kratkih i zabavnih video formi, lakog i brzog montiranja klipova, jednostavnosti pretrage putem lokacije ili hashtagova, TikTok nudi mogućnost za „engagement“ sa ciljnom grupom kakav do sada nije postojao. Stoga je više nego zanimljiva platforma za istraživanje i prikupljanje publike, barem dok još nije preplavljena brendovima i biznisima iz svih sfera poslovanja.
Činjenica je da najveći broj korisnika ove aplikacije čini pretežno generacija Z. Stoga je TikTok dobra podloga za predstavljanje biznisa i brendova, kao i širenje svesti o nekom brendu kod mlađe populacije. U prilog tome govori i istraživanje prema kome je TikTok druga najpreuzimanija aplikacija u prošloj godini u Srbiji.
Dok se još uvek testira opcija sponzorisanja objava, plasiranja kampanja i način reklamiranja, na svetskom i domaćem tržištu odavno su formirani „ozbiljni“ influenseri sa stotinama hiljada pratilaca. Tako se postavlja pitanje kako kompanije mogu iskoristiti ovu društvenu mrežu za promociju ili unapređenje proizvoda i usluga?
Kompanije koje su se među prvima osmelile da se upuste u avanturu zvanu TikTok i prvi zakorače u svet nepoznatog, uspele su da uspostave komunikaciju sa svojom ciljnom grupom. Najveći svetski brendovi odavno i uveliko komuniciraju na TikToku, a kada je reč o Srbiji, tu su Fanta Srbija, Balkan Bet, FK Crvena Zvezda, Mozzart kladionica, Exit festival… Iz dana u dan broj domaćih biznis naloga se povećava i to je dobar znak.
Veliki potencijal ove mreže prepoznao je Vip koji je jedini operater na tržitu koji je ponudio uslugu besplatnog i neograničenog interneta za korišćenje TikTok aplikacije tokom prva tri meseca od aktiviranja promotivnog dodatka.
Kako komunicirati na TikToku?
Na prvom mestu stvarajući zabavne sadržaje – mlađa populacija voli dinamiku, brzinu, pokret, originalnost. Kratki i brzi rezovi, dobra ideja, zabavan sadržaj, prenošenje poruka na drugačiji način koji je blizak mladima, učiniće da vas mladi zavole, da vas zaprate i dele vaše sadržaje i poruke.
Izazovi, kao jedan od osnovnih modela komunikacije. Svi veliki brendovi pokreću svoje izazove – naprave hashtag, često uz njega zadaju i pesmu, te svi koji žele da se “igraju” i odgovore, moraju da koriste hashtag. Na taj način se širi svest i ideja o postojanju tog brenda na mreži, širi se poruka koja je vodilja cele kampanje i izazova – bilo da je u pitanju reklama, sama informacija da je brend prisutan na mreži ili nešto treće.
Dueti su veoma popularan vid komunikacije – ovo je dobra ideja da se brendovi udruže i međusobno podrže. Minimum pratilaca za pokretanje dueta je 1.000, ali možete odgovarati na zadate duete drugih korisnika.
Influenseri su uveliko prisutni i na TikToku, pa je dobro iskoristiti njihovu publiku i pratioce. Oni već imaju određenu bazu aktivnih korisnika, a potrebno je da svaki brend nađe odgovarajućeg influensera koji deli sadržaje prikladne brendu, te napraviti neki vid saradnje. Dok oglašavanje ne bude dostupno u Srbiji, ovo jeste najbolji način da izreklamirate brend i pošaljete poruku koju želite.
Muzika je srce TikToka, pa bi trebalo pratiti “viralne” pesme, tonove i replike. Ono što se češće pretražuje, samim tim se više koristi, snima i deli. Treba pratiti trendove i koristiti te melodije i pesme. Postoje liste viralnih pesama koje se mogu pronaći na Google-u, pa ih treba redovno proveravati.
Dobar plan, brza reakcija, originalna ideja i jasna poruka su osnovni postulati za uspešnu komunikaciju na bilo kojoj društvenoj mreži, samim tim i na TikToku doprinose izgradnji baze fanova i povećanju engagementa.
5
0
Da biste ostavili komentar potrebno je da budete
registrovani korisnik.Datum objave 01.05.2023.
Datum objave 25.04.2023.
Datum objave 03.11.2022.
Datum objave 01.05.2023.
Datum objave 25.04.2023.
Datum objave 03.11.2022.