Datum objave 18.09.2020. 12:00
Naša MrežaInternet prodaja u Srbiji već duže vreme beleži konstantan porast, a tokom pandemije Covid-19 rast je bio ogroman. Na talasu porasta online prodaje, nema ozbiljnijeg biznisa koji nije otvorio svoju internet prodavnicu. Sve više ljudi preferira brzinu i jednostavnost kupovine putem interneta u odnosu na obilazak prodavnica.
Sada, iz udobnosti i bezbednosti sopstvenog doma mogu da kupe sve što požele i kada požele, jer web shop radi 24 sata dnevno, a nudi se sve - od igle do lokomotive. Kupci su u mogućnosti da na internetu razgledaju sajtove raznih brendova, upoređuju cene, kvalitet proizvoda, a kada odaberu šta žele, jednostavno plate karticom ili pouzećem, a roba im stiže na kućnu adresu. I sve je udaljeno samo jedan klik. Šta je bolje od toga?
SurfShop projekat – sve na jednom mestu
Ukoliko nameravate da se priključite tom talasu i ostvarite rast u svom poslovanju, vreme je da se prijavite za SurfShop projekat, u kom ćete naći sve što vam je potrebno za pokretanje sopstvene online prodavnice i uspešan online biznis: edukaciju, tehničke uslove za online prodavnicu i podršku u najvažnijim segmentima vođenja internet prodaje. Ovaj potpuno besplatan program je pokrenut sa namerom da se osnaže mikro, mala i srednja preduzeća da otkriju potencijale e-trgovine, ali i da ne potonu u moru novih mogućnosti. Zato će, tokom dve nedelje intenzivnog online programa, imati priliku da nauče sve o prilikama koje pruža trgovina putem interneta i znanjima koja su im potrebna za vođenje online prodavnice, od neophodne infrastrukture, organizacije korisničke podrške i logistike, do marketinga i građenja zajednice oko njihovog brenda. Dok pohađaju edukativne radionice, učesnici projekta radiće na razvoju svojih internet prodavnica uz podršku mentora koji su eksperti u ovim oblastima. Broj polaznika je ograničen na 100 učesnika, a prijava traje do 1. oktobra.
Šta još treba da znate pre pokretanja online prodavnice
Prvo pravilo je da sve što važi za prodaju u prodavnicama, važi i za internet prodavnicu koju pokrećete. Nema laži, nema prevare. Sve mora da bude transparentno:cena – obavezno morate da naglasite da li napisana cena uključuje PDV ili ne; naziv proizvoda – ukoliko su u pitanju manje poznati, noviji proizvodi, uz naziv proizvoda treba da ide i opis sa uputstvom za korišćenje; veličina – s obzirom na to da kupac ne može u potpunosti da proceni koliko je velik proizvod, pored metričke odrednice (u cm ili m) slikajte proizvod pored ustaljene veličine drugog proizvoda ili predmeta. Na primer lutku slikajte u rukama deteta, a automobilske gume ili lance u rukama odraslog čoveka itd. boja – odeća ili obuća se nudi u nekoliko boja, pa bi fotografije na vašem prodajnom sajtu trebalo da budu što bliže realnom izgledu proizvoda u toj boji. Klonite se filtera, jer mogu da izmene boju i time dovedu kupca u zabludu; trošak dostave – ne zaboravite da na „kasi“, pri kraju kupovine i pre nego što kupci kliknu „kupi“, obavezno stoji koliko košta dostava proizvoda na kućnu adresu.
Pored ovih smernica, imajte u vidu da na stranici treba da stoje i podaci o vlasniku sajta, jer nedostatak tih informacija stvara nepoverenje kod kupaca. Ako ne znaju kome daju podatke sa svoje platne kartice, neće kod vas ni obaviti transakciju. Takođe morate detaljno napisati uslove poslovanja, odnosno način ostvarivanja prava kupaca i koje su njihove obaveze prema vama. Neki od njih su: način na koji može da se izvrši kupovina, da li je u cenu uključen PDV i trošak dostave, kako reklamirati ili zameniti kupljeni proizvod, ko snosi odgovornost za nedostatke i ispravno funkcionisanje stvari i sl. Što ih detaljnije uredite, smanjićete rizik od eventualnih inspekcijskih postupaka ili sudskih troškova. Ukoliko ne pružite potrošaču sva neophodna obaveštenja, kazne za pravna licu idu od 300.000 do 2.000.000 dinara.
Zakon o elektronskoj trgovini i Zakon o zaštiti potrošača jasno su propisali sva prava i obaveze internet trgovine, pa ih obavezno proučite pre pristupanja pravljenju web shopa. Ne zaboravite da dobro pročitate i Zakon o zaštiti ličnih podataka, jer ukoliko dođe do curenja podataka, možete se naći u velikom problemu. Kolačići na sajtu služe samo za interno prikupljanje podataka o kupcima i zato vaše poslovanje mora biti usklađeno sa Politikom privatnosti. Razumevanje svih propisa je neophodno za stvaranje stabilnog biznisa, ali i za zaštitu potrošača koji će postati vaši redovni kupci.
Podrška mikro, makro i srednjim preduzećima
Projekat SurfShop je organizovalo Udruženje mladih privrednika Srbije i startap Shopen, u partnerstvu sa kompanijom Mastercard, a projekat je podržala i kompanija Vip mobile. Učešće je obezbeđeno za 100 srpskih kompanija koje će pored vrhunskog edukativnog programa, biti u prilici da besplatno koriste Shopen platformu u trajanju od četiri meseca, kao i Glorify aplikaciju, nominovanu za najbolji dizajn alat od strane prestižne platforme Product Hunt, u trajanju od mesec dana. Učesnici će dobiti i godišnju pretplatu na osnovni program članstva u Udruženju mladih privrednika Srbije.
3
0
Da biste ostavili komentar potrebno je da budete
registrovani korisnik.Datum objave 01.05.2023.
Datum objave 25.04.2023.
Datum objave 03.11.2022.
Datum objave 01.05.2023.
Datum objave 25.04.2023.
Datum objave 03.11.2022.