Datum objave 18.05.2019. 00:00
Naša MrežaU vremenu kada svaku sitnicu tražimo na internetu skoro da niko i ne postavlja pitanje mora li jedna firma biti prisutna u virtuelnom svetu.
U vremenu kada svaku sitnicu tražimo na internetu skoro da niko i ne postavlja pitanje mora li jedna firma biti prisutna u virtuelnom svetu. I u situacijama kada koristite raspoložive marketinške kanale kao što su društvene mreže – Facebook, Twitter, Instagram, web site, u neku ruku, označava virtuelnu ličnu kartu firme, bilo da je u pitanju mali biznis ili kompanija koja je raširila svoje poslovanje.
Premda to u prvi mah ne deluje baš razumno, ipak pođite od sopstvenog primera. Koliko puta vam se desilo da stomatološke usluge, nameštaj ili ponude za letovanje tražite na internetu? Prema nekim istraživanjima, čak 80 odsto ljudi u pretraživaču traži tačno određene pojmove, stoga je veća verovatnoća da čak i vodoinstalater ili stolar svoje klijente mogu naći uz pomoć sopstvenog web site-a.
I u slučaju da ste usmereni na prodaju proizvoda imajte u vidu da istraživanja pokazuju da čak 93 odsto ljudi najpre istraži sve specifikacije proizvoda pre nego što se odluči na kupovinu.
Drugačije rečeno, ukoliko ne obraćate pažnju na web prezentaciju velika je verovatnoća da ćete izgubiti potencijalne klijente. Zato, ako želite da steknete kredibilitet u sferi svog poslovanja, web site predstavlja jedan od načina da dokažete da zaista ozbiljno razmišljate i da ništa ne prepuštate slučaju.
Web site kao putokaz
Sadržaj koji objavljujete na svojoj web stranici kontrolišete upravo vi, i to od teksta do vizuala i, najbitnije, sve to možete da izmenite kad god želite i kako god hoćete. U svakom trenutku imate uvid u to šta posetioce vašeg sajta najviše interesuje, koje su to najzanimljivije teme ili proizvodi, koliko su se zadržali na određenoj stranici, da li su napustili vaš web site ili su nastavili da istražuju. Pored toga, možete saznati i koja populacija najčešće posećuje vaš web site.
Za korak bliži potencijalnim klijentima
Klasične brošure, oglasi u novinama, flajeri, ne samo što mogu biti veliki trošak, već vam se može desiti i da izgubite vreme pokušavajući da svoj biznis prezentujete na najbolji način čak i nekome ko i nije zainteresovan za to što radite. Stoga, web prezentacija predstavlja odlično rešenje. Ukoliko istaknete adresu, broj telefona, radno vreme, opis usluga ili proizvoda, kao i cene, ostavljate prostor da vas kontaktiraju ljudi koji su zaista zainteresovani za ono što nudite.
Šta sve može da se prodaje on-line
Ukoliko u svojoj ponudi imate više od 50 artikala, sasvim je sigurno da je e-commerce idealno rešenje. Uz detaljan opis proizvoda, istaknutu cenu, dobra dizajnerska rešenja, vaš web site može biti i više nego odlična zamena za klasičnu prodavnicu. Dodate li tome da u nekim situacijama ne morate imati čak ni lager za robu, onda takva investicija može biti isplativa, zar ne?
Web prezentacija ipak nije namenjena samo virtuelnim prodavnicama. Verovali ili ne, danas je i prodaja već razrađenih biznisa moguća on-line, tako da putem interneta možete kupiti čak i hotel. Nije retkost da se ljudi, čak i pored preporuka o restoranima i mestima za izlazak, informišu putem web site-a.
Sa druge strane, web prezentacija je namenjena i pojedinicima – od lekara, preko računovođa, do električara. U velikoj meri, web site je zamenio nekadašnje telefonske imenike, te, ukoliko ste prisutni na internetu, sigurno je da imate više šanse da nađete put do potencijalnih klijenata. Web site može biti i odlična preporuka i CV za frilensere, pisce, web dizajnere, čak i za influensere. Blog postovi o različitim temama – od automobilizma, avijacije, do „uradi sam“ tekstova i recepata – budite sigurni da ako na pravi način iskoristite sve benefite interneta i web site-a, sigurno ćete naći put do ciljane publike.
Svaki web site jeste investicija
Bez obzira na to kakve benefite vam donosi web site, morate imati na umu da, kao i u svakom poslovanju, bez određenih ulaganja neće biti ni mogućnosti za većom zaradom. Zato, pre nego što započnete izradu svoje web prezentacije, zapitajte se koja je svrha toga, odnosno šta želite time da postignete: da li treba da informiše, obrazuje ili da bude u službi prodaje. U odnosu na takve postavke, potrebno je i da planirate budžet za web prezentaciju. Ukoliko smatrate da nema potrebe da plaćate i programere i dizajnere, onda ne bi bilo loše da razmislite i o nekim platformama, kao što su Wordpress, Wix, Weebly, koje su jeftinije i nude čak i neke besplatne mogućnosti. Jeftinija opcija, za koju uopšte nije potrebno izdvojiti novac jeste i Google My Business, koja može biti odlično rešenje za lokalne restorane, poslastičarnice, čak i za stomatologe i kozmetičke i frizerske salone. Najbitnije jeste to što je prilagođen i onima koji do sada nisu imali iskustvo u pravljenju web stranica.
Ukoliko i dalje razmišljate da li vam je web prezentacija neophodna, gledajte na to kao na dugoročan plan koji doprinosi razvoju vašeg biznisa. Web site treba da vam posluži kao baza za razvoj ostalih marketinških kanala, kao što su društvene mreže ili e-mail marketing. Planirajte dugoročno i budite u korak sa vremenom, jer danas on-line poslovanje i oglašavanje čine neizostavan deo svakog posla.
6
0
Da biste ostavili komentar potrebno je da budete
registrovani korisnik.Datum objave 01.05.2023.
Datum objave 25.04.2023.
Datum objave 03.11.2022.
Datum objave 01.05.2023.
Datum objave 25.04.2023.
Datum objave 03.11.2022.