Datum objave 19.03.2021. 15:40
Naša MrežaMesto uveliko prepoznatljivo po edukaciji i obrazovanju mladih ljudi za poslove budućnosti - SAE Institut, dugi niz godina obogaćuje naše tržište mladim i kreativnim profesionalcima u oblasti web development-a, audio i video produkcije, gejminga i animacije.
Osećaj za prepoznavanje potrebe društva za novim tipom obrazovanja i edukacije je ono čime se ističu, ne samo u našoj zemlji, već i širom sveta. O tome kako se ova super moć stiče i koji su ključni aspekti njihovog biznis modela, razgovarali smo sa Ninom Kokezom, SAE marketing menadžerkom iz Beograda.
1. Kakva je situacija u našoj zemlji kada je reč o ovom tipu obrazovanja?
Svih pet oblasi koje se uče na SAE Institutu: WEB programiranje i dizajn, game art/VFX animacije, audio produkcija i digitalna filmska produkcija, deo su najjačih i najzastupljenijih industrija danas, gde su konstantno potrebni novi kadrovi. Neke od ovih oblasti još uvek ne postoje na državnim fakultetima ili se uopšte u zemlji ne nude kao oblast obrazovanja. Međutim, sama ideja SAE Institua još od 1976. godine od kada je nastao, jeste da nudi najaktuelnije obrazovanje koje prenose ljudi aktivno uključeni u industriju i praksu.
2. Na koji način se definiše edukativni program Instituta, tj. kako znate šta je to sledeće što će biti traženo u industriji?
SAE Institut Beograd je deo globalne grupe SAE Instituta International, koji se sastoji od 47 SAE Instituta širom sveta, od Njujorka, Londona, Pariza, Amsterdama, Milana do Džakarte i mnogih drugih. Sav program na SAE Institutima širom sveta je isti, predavanja i ispiti su na engleskom jeziku i na svakih šest meseci kompletan program svih katedri se osvežava u skladu sa poslednjim trendovima iz industrije. Ponosni smo na činjenicu da su troje naših predavača članovi svetskog SAE odbora za kreiranje internacionalnog programa.
3. Na koji način se vaše poslovanje transformisalo u poslednjih godinu dana?
U suštini, WEB i 3D animacije su oduvek bile online orijentisane, a naši studenti rade sa internacionalnim klijentima, pa je online način rada i komunikacije njima poznat. Što se tiče audio i film industrije, oni su oduvek imali svoj online segment, ali značajan deo bio je fokusiran na rad uživo. Međutim, u poslednjih godinu dana i to se menja, jer su prilike takve da se moramo prilagoditi situaciji. Audio i film studenti sada su više orijentisani na online rad i kreiranje online biznis modela koji zamenjuju ili dopunjuju nekadašnje aktivacije uživo.
Upravo tako neki od naših audio studenata već su jako istaknuti u celoj podcast industriji koja je danas veoma aktuelna, dok su studenti filma u mogućnosti da produciraju i rade reklame za svetske TV kuće iz svoje zemlje, sa svojom ekipom i opremom.
4. Šta mislite, koja je budućnost poslovnih pozicija za koje vi spremate vaše polaznike?
Svi studenti će morati da se fokusiraju da sve više poslova i komunikacija obavljaju online. Studentima WEB i Game Art/VFX animacije to će biti značajno lakše, jer su bili u sličnim „vodama" do sada, dok će studenti audio oblasti i filma, koji su do sada bili fokusirani na rad uživo, morati da se prilagode novim uslovima, pa će tako audio i video streaming platforme igrati značajnu ulogu u njihovim karijerama.
5. Na koji način se mlađa publika može zainteresovati za ovaj tip profesije u budućnosti i sa koliko godina roditelji treba da uzmu u obzir upisivanje svoje dece na programe kao što su vaši?
Kod nas se obično dešava da su studenti već odlučeni za ono što žele da studiraju, a onda roditeljima objašnjavamo šta je to što oni zapravo žele i koje su njihove buduće karijere. Neki roditelji jednostavno nisu imali prilike da se sretnu sa novim zanimanjima iz određenih industrija, kojih je sve više, ali uvek su radi da čuju o potencijalima i mogućnostima.
Što se tiče vremenskog okvira, studenti se za SAE Insrtitut interesuju još od 3. razreda srednje škole, kada dolaze na dan otvorenih vrata ili individualne konsultacije, kako bi i oni i roditelji lakše doneli važnu životnu odluku i bili spremni za upis posle završene četvorogodišnje srednje škole. Kako imamo tri upisna roka: januar, maj i septembar, u januarskom i majskom upisnom roku dolaze nam i ljudi koji su odlučili da promene karijeru ili koji žele da uokvire znanje koje su stekli samoinicijativno ili oni kojima je davna želja bila da upišu neki od smerova, pa su se tada odlučili. Tako da interesovanje za upis postoji tokom cele godine, a svi zainetresovani uvek nam se mogu javiti na belgrade@sae.edu za više informacija.
6. Na koje sve načine promovišete vaš sadržaj i koji kanali komunikacije su se vama pokazali kao najzahvalniji za promociju vaše priče?
Pri komunikaciji SAE Instituta javnosti, uvek želimo da podelimo znanje i iskustvo koje smo do sada stekli, kao i da čujemo nova i kreativna znanja. Zato često možete videti da SAE Institut organizuje otvorene događaje iz svih ovih oblasti sa ciljem da upoznamo ljude iz svih industrija i razmenimo iskustva. Osim toga, za sve one koji žele da saznaju nešto više o programima, organizujemo dane otvorenih vrata, gde imaju priliku da upoznaju SAE tim, predavače, saznaju sve što ih interesuje o programima, načinu studiranja i budućeoj karijeri. Takođe, pre svakog upisnog roka imamo i prijemni ispit, koji se održava nekoliko puta godišnje zbog različitih upisnih rokova i sve većeg interesovanja.
Naši budući studenti uvek najbolje reaguju na sadržaj sa kojim se najviše poistovećuju, tako da ove vrste otvorenih događaja gde imaju mogućnost da čuju i upoznaju naše i inostrane eksperte zajedno sa atraktivnim online sadržajem, jesu najbolji način upoznavanja i približavanja našim budućim studentima.
3
0
Da biste ostavili komentar potrebno je da budete
registrovani korisnik.Datum objave 16.05.2022.
Datum objave 13.05.2022.
Datum objave 12.05.2022.
Datum objave 16.05.2022.
Datum objave 13.05.2022.
Datum objave 12.05.2022.